2020. december 29., kedd

Ha én író lennék Book Tag

Ritkán töltöttem ki az utóbbi időben Book tag-et, de néha egy-egy érdekesebb témánál megjön hozzá a kedvem, főleg, ha nincs időhöz kötve, és nem mindig csak könyv lehet a válasz. A Ha én író lennék Book Tag-et az általam nemrég felfedezett, Enikő olvas vlogcsatorna szerkesztője találta ki. Remélem nem bánja, ha blogra loptam a kérdéssorát. Egyébként eszem ágában sincs írói ambíciókat dédelgetni, az én fantáziám ahhoz kevés. De néha érdekes más aspektusból szemlélni a könyves témát, ehhez szerintem ez egy nagyon jó kiindulópont.



Álnéven, vagy saját néven írnál? 

Egyértelműen saját néven. Mostanában dívik, hogy a magyar szerzők is angol álnéven írnak. Nekem annyira nem jön be ez a tendencia, az esetek többségében ugyanis messziről süt az álnévről, hogy az magyar szerzőt takar. De volt már, hogy egy valóban külföldi szerző furcsább nevéről azt hittem, hogy valami béna angolosított verzió….


Milyen témában/műfajban írnál?


Talán fantasy, horror vagy thriller. Ezek közül olvasok a legszívesebben, de szerintem már ritka ezekben a műfajokban is, aki igazán újat tud mutatni. Vagy ha sikerült volna valami hivatást találnom, amit szenvedélyesen szeretnék, akkor azzal kapcsolatban is szívesen írnék valami informatív művet. 


Sorozat, vagy egyrészes?


Egyrészes, mostanában úgyis mindenki sorozatot ír. Ráadásul sokkal nagyobb kihívás találok abban, hogy minden könyvben valami teljesen újat mutasson valaki. Viszont, ha írnék megállás nélkül, mert annyi lenne az ihlet, akkor tuti belevágnék egy trilógiába. 


Amiről soha nem írnál...


Biztosan nem írnék romantikus műfajban. Konkrétabban főleg nem olyat, amiben bűncselekményeket, bűnelkövetőket idealizálnak, és ruháznak fel bármiféle romantikus felhanggal. Végül pedig olyat sem, ahol a milliárdos nagymenő eljön a falusi átlag lányért…(Ez utóbbi miatt nem igazán olvastam ilyesfajta irodalmat az utóbbi időben.)


Melyik létező könyvet vennéd a nevedre?


Stephen King bármelyik regényét, még a leggyengébb alkotása is mestermű lenne egy elsőkönyves írótól. 


Hogy nézne ki külsőleg a könvyed?


Nekem nagyon tetszenek azok a verziók, ahol felirat dominál, vagy a történetre jellemző háttér, tárgyak lennének rajta. A hátoldalon feltétlenül lenne fülszöveg, de csak épp annyi, ami sejteti a kötet tartalmát, cselekményleírás nélkül. 


Író-olvasó találkozók, dedikálások, előadások: szívesen vállalnád?


Nem, nekem kifejezetten tetszik az a titokzatosság, ami Elena Ferrante körül van. Viszont akkor vagy teljes anonimitás, vagy “teljes” nyilvánosság. Nem szimpatikusak a félmegoldások, főleg, mikor például valaki a “normális” munkája miatt nem vállalja fel a szórakoztató irodalmi regényeit, mert jaj, mit szólnak, de azért kiül kvázi álarcban, mert a tömjénezést élvezi. 


Kivel, melyik híres íróval írnál közös könyvet, vagy kérnél tőle tanácsot? 


Nyilván olyannal, akinek van már szakmai tekintélye, vagyis sokkal tapasztaltabb, mint én. De ebbe így kívülről nem igazán látni bele, szóval inkább nem írok semmilyen konkrétumot.

Valós, vagy kitalált helyszínen játszódna a történeted? 


Bármilyen műfajban írnék is, a kitaláltra szavazok. Még egy, a valóságban játszódó történet esetén magam alakíthatnám a világ, vagy a társadalom szabályait. Csak mellékmegjegyzés: irritáló, mikor olyan országba, társadalmi környezetbe próbálnak egy történetet belepréselni, amiről fogalma sincs az adott írónak...


Merítenél témát a saját életedből? 


Nem, mivel semmi kiemelkedő vagy jelentős nincs benne, amire papírt pazarolnék. Annál pedig nincs rosszabb, amikor egy kötet semmiről se szól, hacsak nem pont ez a célja.


Kit hívsz ki?

Senkit, vagy mindenkit, egyébiránt saját kedvtelésből töltöttem ki a Tag-et. Persze, ha van kedvetek, akár hozzászólásban is szívesen olvasnám a válaszaitokat!



A kép forrása: a Pixabay.
A Tag forrása: Enikő olvas

3 megjegyzés: