2021. június 14., hétfő

Tolkien Book Tag

Régen volt Book Tag a blogon, úgyhogy nem is bánom, hogy Éva, a BacchanteBlues vlogcsatorna tulajdonosa kihívott erre a néhány kérdésre. Ennek apropója egyébként főként az, hogy elindított a nyárra egy "Barangoljuk be Középföldét" projektet, melynek keretében, mily meglepő, Tolkien idevágó műveit fogja olvasni. Egyébként jó ötlet a kezdeményezés, A Gyűrűk Ura újraolvasásával én is beszállok! Addig is, e néhány kérdés segítségével megpróbálom felidézni, hogy több, mint 10 év távlatából mégis mennyire emlékszem a dolgokra... 

Forrás: Amazon



1. Hogyan vette kezdetét a barangolásod Középföldén? 

Kezdésnek jó kérdés... Azt tudom, hogy a nagybátyám már korábban emlegette a trilógiát (jaja, tudom nem az, de nekem igen) a fantasy regények alapműveként, de valószínűsítem, hogy én akkor kattantam rá igazán, miután láttam az első filmet. De nem voltam egyedül a rajongásommal, két osztálytársam is beszállt, jesszus, a karakterek nevén hívtuk egymást szívatásból. Ki is lettem volna más, mint a fontoskodó, izgága Csavardi Samu... Egyébként Frodó mellett az általam legkevésbé szeretett alak a regényben... 


2. Melyik a kedvenc középföldés könyved? 

Mivel "ezer éve" olvastam, nem igazán tudom a választ. Ráadásul eddig csak A Gyűrűk Urát. Szóval, a három kötet közül emlékeim szerint A két torony volt a kedvencem. 


3. Melyik a kedvenc filmed? 

Egyáltalán nem vagyok így utólag eljárulva az adaptációtól, de szintén A két torony

Forrás: Snitt


4. Könyvek, vagy filmek?

Egyértelműen a könyvek. Engem idegesített, hogy sok olyan szálat belevittek a filmbe, ami sehol sem szerepelt a regényben. Pl.: Éowyn vergődése Aragorn után. 


5. Kik a kedvenc karaktereid? 

Aki így hirtelen eszembe jut, Arwen, Gimli és Gandalf


6. Szerintem milyen rasszhoz tartoznál Középföldén? 

Egyértelműen a tündékhez, halhatatlanok, rengeteg tudást halmoztak fel. Mi kell még? 


7. Melyik színász alakította legjobban saját karakterét a filmekben? 

Aki az én fejemben megmaradt, az Liv Tyler. Ugyan nem (annyira) központi karakter, mégis nagyon eltalálták az éteri szépséget, ami a tündékhez passzolt. Igen, tudom, külsőség, de egyrészt nem értek a színészethez, másrészt tizenegynéhány éve láttam a filmeket is. 

Forrás: Snitt

8. Hol élnél Középföldén belül?

Konkrétan sehol, körbejárnám az egészet. 


9. Melyik a kedvenc idézeted a könyvekből? 

Amúgy se vagyok egy nagy idézetvadász, nem szoktam nagyon cetlizgetni a könyvekben. Meg egyáltalán nem tudnék belőle idézni, szóval csak kerestem egy szép részletet: 

"De nem a mi dolgunk, hogy a világ minden eljövendő áramlatán úrrá legyünk; a miénk az, hogy most segítsünk, amikor élünk, most gyomláljuk ki a gazságot az ismerős mezőkről, hogy azok akik utánunk következnek, tiszta földet műveljenek. Hogy őrájuk milyen idő jár, nem mi szabjuk meg."


Nos, ennyi lett volna ez a kérdéssor. Még a nyár folyamán jövök A Gyűrűk ura értékeléssel. Ha van kedvetek osszátok meg velem, nektek milyen élményeitek vannak a regénnyel, vagy akár a filmekkel. Itt minden platformomat eléritek. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése