2021. november 9., kedd

Viszkok Fruzsi: Tedd rendbe az életed!

Az utóbbi időben teljesen rákattantam az időbeosztással, rendszerezéssel kapcsolatos blogokra, könyvekre. Viszkok Fruzsit ugyan nem követtem eddig, de több platformon is ódákat zengtek a módszereiről. Nos, lássuk, igazak-e a hírek.

HVG Könyvek, 2021. 222.oldal
Üdv ​rendezett életed első napján!

A környezeted nagyban befolyásolja hangulatodat és hatékonyságodat, a káosz, a szervezetlenség pedig kihat az életed minden területére.

Viszkok Fruzsi, a közkedvelt vlogger átfogó önfejlesztő és életvezetési könyvében megmutatja, hogyan tehetsz rendet az otthonodban és a gondolataidban egyaránt. A konyha, a ruhásszekrény rendszerezésével, a feladatok rangsorolásával, a munka-magánélet egyensúlyának megteremtésével végre elegendő időd jut mindenre, és harmóniát teremthetsz a mindennapokban. A hasznos tanácsok és a jól bevált tippek segítenek céljaid elérésében, a felesleges stressztől megszabadulva pedig azt az életet élheted, amire mindig is vágytál.

Többször jártam már Fruzsinál, és mindig lenyűgöz a harmónia, amit az otthona áraszt. A könyvéből most mindent megértettem. Számos hasznos tanács, praktikus lista és inspiráló fotó segít, hogy ne csak a környezetünk, de az életünk is rendezett lehessen. Évek óta takarózom azzal, hogy „a zseni átlát a káoszon”, de be kell látnom, ez önbecsapás. Olvasás közben azon kaptam magam, hogy kedvem támadt szelektálni, rendszerezni és kidobálni azt, ami felesleges. Fruzsi lett az én első számú önszervezés-szakértőm!
Szabados Ágnes, híradós műsorvezető, szerkesztő-riporter, újságíró, olvasásnépszerűsítő aktivista


Azt hiszem, a bevezetőben már kiveséztem, miért érdekelt ez a könyv. Szeretnék magam is kiépíteni egy működőképes rendszert a dolgaimban, így gyűjtöm az inspirációt. Nekem már egyfajta garancia volt a kötettel kapcsolatban, hogy a HVG Kiadó gondozásában jelent meg, igényes kiadványaik vannak az önismereti, önfejlesztő könyvek terén. A kötet kemény táblás verzióban került a piacra, de ebben az esetben ez inkább az előnyére válik, ugyanis valóban arra tervezték, hogy az ember sűrűn leemelje a polcról. A kötés kellően laza, tökéletes a betűméret, kellemes volt olvasni. A borítón a szerző, Viszkok Fruzsi látható, a háttér pedig rendkívül kifejezi a könyv lényegét. Viszont az, hogy az egész  kötetben legtöbbször az “illusztrációt” a róla készült képek teszik ki, kevésbé tudtam hova tenni. Persze értem, hogy tartalomgyártó, és nyilván ő a lényeg, de szerintem jobban ki lehetett volna használni a fotókban rejlő lehetőségeket. Mindemellett persze kapunk külön kiemelt ábrákat, listákat, amik teljes mértékben a témára fókuszálnak. 

Kezdetben azt hittem, hogy “csak” egy rendrakással, a környezetünk rendszerezettségével kapcsolatos írást fogok a kezemben tartani, ami részben igaz is. A könyv felépítés rendkívül ötletes, mondhatni kívülről halad befelé. Az első részben valóban a lakás rendezettsége, a felesleges dolgoktól való megszabadulás, a takarítási rutin kiépítése áll a középpontban. Ezeket a részeket fogom tudni a legjobban hasznosítani, ugyanis az “ebbe is, abba is belekapok” típus vagyok. Viszont azt elhatároztam, hogy végig fogok menni a könyv által javasolt lépéseken. Az évek során, csakúgy, mint mindenkinek, rengeteg felesleges holmim gyűlt össze. (A szekrényekre nagyon ráfér egy alapos rámolás.) Egyébként nem kell megijedni, Viszkok Fruzsi sokkal elfogadhatóbb, kevésbé radikális módszereket ajánl, mint mondjuk Marie Kondo. 

A lakás rendbetételével azonban nem értük a dolgok végére, sőt, ekkor jön még csak a java. A kötet második fele arról szól, mennyire fontos, hogy legyenek céljaink, valamiféle elképzelésünk a jövőről. Bevallom, ez a rész nekem sok újdonságot nem adott, mert ezekről a módszerekről már több helyen olvastam, viszont a szerző ezt is a megfelelő rendszerbe foglalta. Lépésről lépésre vezet végig azon minket, miként alakíthatunk ki egy megfelelő ütemtervet, hogy egyről a kettőre jussunk. Beleértve ebbe az egyszerű hétköznap rutin kialakítását és a távoli célok kitűzését elősegítő támpontokat is. 

Ennél jobban nem is mennék bele, így a végére annyit, hogy szerintem ez egy nagyon hasznos kis könyvecske. Néhol lehetett volna részletesebb, de valóban egy konkrét, változásokat generáló “programot” vázol fel. Ebből mindenki azt hasznosíthat, ami az adott élethelyzetben a javát szolgálja. Speciel én vevő leszek a folytatásra hasonló témában! 


5/4

Megtalálhattok a Facebookon, a blog oldalán és a csoportjában, a Libellum Kávézóban is, ahol minden könyvkedvelőt szívesen látok! De elérhető vagyok az Instagramon, és a Molyon szintén. Nemrég indult egy kihívásom a "Fogadj örökbe egy írót!" , és belevágtam a valószínűleg több évig elhúzódó Plakátprojektbe, ha van kedvetek, csatlakozzatok! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése