2021. november 11., csütörtök

Zárszó - 2021. Október

Igaz, hogy lassan már november közepén járunk, de azért ejtek néhány szót az októberi olvasmányaimról és blogos tevékenységemről.

 
Olvasás szempontjából jobban alakult az október, mint az előző hónap. 7 könyvet és körülbelül 2600 oldalt sikerült elolvasnom. Három könyv még szeptemberről csúszott át, de mindig ahhoz a hónaphoz számolom őket, amikor befejeztem. Műfajilag vegyes a felhozatal: 2 disztópia, 1 történelmi és családregény, 1 történelmi romantikus, 1 thriller, 1 kortárs (fogalmam sincs hova sorolnám) regény és 1 önfejlesztő kötet. Kihívásokra most nem is igazán koncentráltam, csak a "Fogadj örökbe egy írót!" -hoz olvastam egy Stephen King történetet. Nem is szaporítom feleslegesen a szót, lássuk részletesebben, miket olvastam: 

  • Sophie Mackintosh: Kék sorsjegy - 5/2,5: Maga a regény alapgondolata, hogy a születésszabályozást véletlenhez, sorsoláshoz kötik, szerintem nagyon ötletes. Viszont a kivitelezés nekem egyáltalán nem jött be. Aránylag ez egy rövid történet, de azt hittem, soha nem érek a végére. A háttérvilágról alig tudunk valami konkrétumot, csak nagy vonalakban vázolja fel a szerző. Az anyaság kérdését csak a két véglet között mozog, a főszereplő mindenáron, az élete kockáztatása árán is akar gyereket, a másik oldal pedig ugyanez, csak a skála másik oldalát mutatja be. A történet központi figuráját, a narrátort egyenesen utáltam, sose bírtam elviselni a hasonló mentalitást, hiába kitalált a figura. Végül azért szolgált némi meglepetéssel, de ez nagyon nem az én könyvem volt, pedig szeretem a műfajt. 
  • Armando Lucas Correa: A történelem hajótöröttjei - 5/3,5: Vegyes érzéseim voltak ezzel a könyvvel, de mégis inkább a pozitív irányba billent a mérleg nyelve. Maga a sztori számomra néhol túlírt, el van nyújtva egy-egy rész, mint a rétestészta. Viszont a regény szerkezete, ahogy a történet összeáll, briliánsan van kivitelezve. Két tizenéves lányt követhetünk az elejétől kezdve, váltott szemszögből. Az egyik a II. világháború előtti Németországban, majd a St. Louis óceánjárón, a másik pedig a New Yorkban történt terrortámadást követő évtizedben. Nekem a karakterek nem lettek túl emlékezetesek, de lehet pont ez a lényeg. Azt akarja a kötet demonstrálni, milyen hatással van az átlagemberek sorsára egy-egy tragikus történelmi esemény. Ezentúl nem hiszek az "elátkozott család" felvetésben, nekem az már túl elrugaszkodott és fiktív dolog. Szóval a könyv teljesítette az úgymond feladatát, de számomra felejthető olvasmány... 
  • Stephen King: A búra alatt - 5/5:  Szerintem azt már tudjátok, mennyire elfogult vagyok Stephen King-gel kapcsolatban. Lehet ez most sincs másként, viszont ezt a monstrumot is bármeddig képes lettem volna még olvasni. Bámulatos egyébként egy ilyen kaliberű szerző miből meríthet ihletet, mint az az írói jegyzetekben szerepel, de nem lövöm le a poént. Ettől függetlenül engem ismét nem a regény "fantasztikus" vonala fogott meg, hanem a karakterábrázolása. Bele se megyek a szereplőkbe, mivel nagyon sokan felbukkannak a több, mint 1500 oldal alatt. Közhely, de valóban az emberi lélek legsötétebb mélységeibe kalauzol bennünket a szerző. Mi mindent művelnek egymással az emberek a túlélés érdekében, de akár szórakozásból is. Nos, az biztos, hogy a kötet bekerült az újraolvasandók közé.
  • Bauer Barbara: A fekete rózsa - 5/5: Mire kiábrándulnék a magyar szerzőkből, mindig találok olyat, akire érdemes időt áldozni. Ez volt az első olvasásom Bauer Barbarától, de biztosan fogok még. A regény a maga egyszerűségében nagyszerű. Nem akar többnek látszani egy történelmi romantikusnál, viszont ennek ellenére a szerző áldozott időt a korszak bemutatásra. A történet szálai között ügyesen van elbújtatva egy-egy kitekintés az akkori aktuálpolitikai, társadalmi, gazdasági helyzetre. Ami magáról a történetről eszembe jut az az, hogy életszagú. Egyáltalán nincs szükség semmiféle extrára, hogy egy romantikus vonalvezetésű regény működjön. Ha egy gyorsan olvasható, ám mégis tartalmas szórakoztató regényre vágytok, tudom ajánlani. 
  • Haylen Beck: Eltűntek - 5/3,5: A fülszöveg egy az egyben összefoglalja a történet lényegét. Engem egyébként a '90-es évek akciófilmjeire emlékeztet, ahol semmi meglepetés nem éri az embert. Jön a rovott múltú hős és rendet tesz. Na, itt is valami hasonló történt, lehet pont épp ezért volt olvasva "kevés" a történet. De erről a kötetről már született bejegyzés, a napokban igyekszem közzé tenni. 
  • Kerry Fisher: Nem titok, amit ketten tudnak - 5/4: Nagyon ritkán olvasok a kiadótól, viszont Kerry Fisher könyvei általában betalálnak. Valamennyire tipikus, ám mégis életszerű szituációkat vázol fel a regényeiben, amit el tudok képzelni, hogy megtörténjen. Ebben az esetben a fülszöveg kifejezetten félrevezető a történet bizonyos szegmensére nézve, bár lehet az volt a cél, hogy az olvasó megtanulja, ne ítéljen elsőre. Na, de bővebben szintén egy bejegyzésben fogok nyilatkozni a könyvről! 
Az biztos, hogy blogolás szempontjából nem az én hónapom volt. Összesen 3 bejegyzés született. Inkább nem is mondok semmit, hogy fog alakulni az elkövetkezőkben... 


Remélem, nektek jobban alakult az október! Ha van kedvetek, írjátok meg hozzászólásban, miket olvastatok. 


Megtalálhattok a Facebookon, a blog oldalán és a csoportjában, a Libellum Kávézóban is, ahol minden könyvkedvelőt szívesen látok! De elérhető vagyok az Instagramon, és a Molyon szintén. Nemrég indult egy kihívásom a "Fogadj örökbe egy írót!" , és belevágtam a valószínűleg több évig elhúzódó Plakátprojektbe, ha van kedvetek, csatlakozzatok! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése