2023. január 14., szombat

Könyves tervek 2023 + januári TBR lista

Nos, 2022. máshogy alakult, mint terveztem. Egy hirtelen ötlettől vezérelve még az azelőtti év novemberében jelentkeztem történelem szakra, úgyhogy februártól újra egyetemista lettem. Természetesen ez betett mind az olvasásnak, mind a blogolásnak, de hát ez ezzel jár. Sőt, 2023. szeptemberétől fel szeretnék venni még egy szakot, úgyhogy bőven lesz elfoglaltságom erre az évre is. 


Magán a blogon nem lesznek egy darabig hosszabb írások egy-egy könyvről, az biztos. Egyszerűen nincs rá időm, ráadásul azok a legkevésbé olvasott bejegyzések, de a többihez se sok kedvet érzek mostanában. Aztán majd meglátjuk... De Instagramon és Molyon továbbra is elérhetőek az értékeléseim. 

Olvasással kapcsolatban már több tervem van. Megint a szokásos 100 könyv a cél, de ez csak egy elnagyolt szám, idén se sikerült. 2023-ban szeretnék célozottabban olvasni, van pár kihívás, amiket elhanyagoltam. Viszont ezek nagy része inkább műfajra, íróra vagy szempontokra irányul, semmint konkrét könyvekre. Természetesen van, amit nem tudok egy év alatt befejezni, de legalább haladni akarok vele. Javarészt saját kihívások:
  • Plakát projekt: Kaptam/vettem egy kaparós plakátot, amin 99 könyv van, amit "muszáj" elolvasni. Nos, erről eddig kettőt sikerült. De itt van hozzá egy lista, ha valakit érdekel.
  • Fogadj örökbe egy írót!: Tökéletes arra, hogy egyes életművekkel haladjak. Van pár szerző, akiét ki akarom végezni.
  • "Könyves" könyvek kihívás: havi egy olyan könyvet elolvasni, amelyekben a könyveké a főszerep. Az új kört 6 hónapra hirdettem, hátha teljesíthetőbb.
  • The Ultimate Reading Challange Book: a legújabb játékszerem. Ráadásul "kapok" ajándékot is! Talán ez a legmotiválóbb.
Közben csatlakoztam néhány Molyos kihíváshoz: 
  • 23 non-fiction 2023-ban: mostanában elég sok ismeretterjesztő könyvet olvasok, történelem, pszichológia és egyéb témakörben.
  • Random a várólistáról - 2023: a saját könyveim közül gyakran válogatok ilyen módszerrel, így kapóra jött. 
  • Magyarország anno: magyar szerzők műveit kell olvasni, a megadott történelmi témájú címkékkel. Nem nagyon olvasok tőlük, de a történelem viszont érdekel, így megpróbálkozom vele. Nagy eséllyel ismeretterjesztő könyveket fogok keresni, ahova sikerül. 

Kihívásból ennyi, de lehet még év közben találok ki valamit, csak nehogy egyszerű legyen. De továbbra is kitartóan próbálkozom a könyvklubokkal. Legújabb tapasztalatom kifejezetten üdítő, eddig mondjuk úgy, nem volt szerencsém. 

  • Remélem, BacchanteBlues, vagyis Éva visszatér az ilyen-olyan olvasási maratonjaival, szeretek közösen olvasni.
  • A Sorvezető blog szerintem egy igazi kuriózum, rengeteg segédanyag van különböző könyvkluboknak. De Dorottyának van saját, online könyvklubja, ahol havi egy könyv kerül terítékre.
  • Remélem tudok végre csatlakozni Orosz Anna Nina havi könyvklubjához, ami létezik offline és online verzióban is. Eddig tuti minden órám, vizsgám, tanfolyamom ütközött a kibeszélővel. 😀 
  • Ez nekem is új lesz, krimi könyvklub indul a Facebookon, itt a csoport. Kíváncsi leszek, mi lesz az első közös kötet, bár a szavazás alapján egy sorozat 9. része, szóval a januári körből kimaradok. 

Nos, ezekkel szeretnék az évben foglalkozni, amennyire időm engedi. Így van TBR listám is! Ezeket szeretném januárban olvasni:


Nos, ennyi lenne a 2023-as év nyitánya. Ti mit terveztek az új "könyves évre"?


Megtalálhattok a Facebookon, a blog oldalán és a csoportjában, a Libellum Kávézóban is, ahol minden könyvkedvelőt szívesen látok! De elérhető vagyok az Instagramon, és a Molyon szintén.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése