2022. július 17., vasárnap

Hetelő 2022. július 11-17.

Viszonylag tartalmas hetet tudhatok a hátam mögött. Megjött a kedvem az olvasáshoz, de egyéb tartalmakat is fogyasztottam. Végre utolértem magam a YouTube videók tekintetében. Szóval a cikkek, podcastek mellett néhányat ezek közül is ajánlok...


Július 11. - Hétfő

Nos, a múlt héten egy könyvet sem sikerült befejeznem, ma meg már rögtön kettőt. Az egyik Cecelia Ahern-től volt az Üvöltés. Alaposan meglepett a szerző, mert az Ui.: Szeretlek után nem számítottam tőle ennyire eltérő írásokra. Ez egy novellafüzér, amely a női léthez kapcsolódó sztereotípiákra vagy épp hasonlatokra épít. Mint például kirakatfeleség, vagy lelkileg darabokra eső nő, vagy olyan, akit felemészt a bűntudat. Szerintem zseniális ötlet, a kivitelezése meg még jobb lett. Néha ugyanis ezeket a dolgokat szó szerint veszi, és így elvont, ám igazán lebilincselő szösszenetek születtek. Nem tudnék egyet sem kiemelni, mert lényegében mind ugyanarra a koncepcióra épül. Talán ezért kissé a végére ellaposodik a kötet. Érthető, miért nevezik ezeket feminista novelláknak, tényleg rengeteg olyan szituációt mutat be, amelyben a nők alapból hátrányból indulnak. A téma iránt érdeklődőknek csak ajánlani tudom! 

A másik könyv Stephen Fry-tól a Trója volt. Már írtam az Instagram bejegyzésemben is róla, hogy az első történelem szakos félévem óta görög-római lázban égek, kétségkívül ezek a részek voltak a legérdekesebbek a tananyagban. A fülszöveget olvasva rájöttem, hogy ez nem egy szokványos Trója történet lesz. Stephen Fry ugyanis a feltételezett történelmi adatokat összevegyítette a mitológiai "eseményekkel". Szóval itt felvonul az egész Olymposz (Olümposz)A kötetet csak még olvasmányosabbá teszi a szerző humora. Néha mai stílusú beszédet ad a szereplők szájába, ez pedig tényleg vicces szituációkat eredményez. Ami kissé zavaró lehet, hogy az ember elveszik a rengeteg név és adat között, ami a végére kicsit fárasztó volt. Ezt ellensúlyozza azonban a kötet végére elhelyezett név- és tárgymutató, plusz a rengeteg hozzá fűzött magyarázat lábjegyzet formájában. A legvégén pedig van egy jó kis összefoglaló a görög történelem korszakairól, főleg erre az időszakra vonatkozóan. Ez kimerítette az egyetemi tananyagom szintjét bőven. A szerzőnek van még két könyve a görög mitológiához kapcsolódóan az istenekről és a héroszokról. Biztos, hogy be fogom szerezni őket a közeljövőben! 

Elfelejtettem még múlt héten említeni, hogy a Könyves Magazin podcast oldalára kerültek fel hangos novellák. Speciel én mindegyiket végig hallgattam. Különösen tetszett André Ferenctől A szénbányász felesége, illetve Moskát Anitától a Gyompálma. De ha már Moskát Anita, szintén a Könyves Magazin oldalán, kétheti váltásban Veres Attilával novellákat fognak írni a Zöld rovatba. Az első a Legdrágább.


Július 13. - Szerda 

Elolvastam a Literán Király Júlia Kinga tárcanovelláját, A szirén testét. Véletlenül ebben is elém került az Odüsszeia és a görög mitológia, amit már emlegettem a héten. Pár dologra azért rákeresrestem ezzel kapcsolatban. Maga a novella nagyon különleges élmény nyújtott, ennél pontosabban nem tudom megfogalmazni.

Alapvetően nem politizálok az oldalon, de mivel a KATA módosítása érinti a könyvszakma legnagyobb részét, muszáj lesz. Megint a kicsiken csattan a mélyen tisztelt kormányunk ostora. Még szerencse, hogy a miniszterek és a miniszterelnök fizetése jelentősen emelkedett! Nem is szúrok be ide egy konkrét cikket, például a Könyves Magazin oldalán is több írás született ezzel kapcsolatban. 


Július 14. - Csütörtök

Ma inkább podcasteket hallgattam. Befejeztem a Friderikusz Podcast legújabb részét, amelyben Friderikusz Sándor Surányi György közgazdásszal beszélgetett arról, hogy vajon tényleg brutális válság közeleg, vagy eltúlozzák a dolgot. Mindenkinek érdemes meghallgatni, talán felnyit egy-két szemet, miért is marhaság a hatósági ár, és miért nem tartható fenn évtizedeken keresztül! 

A Nem azért, de… podcast házigazdái, Csorba Eszter és Sólyom Eszter Perintfalvi Ritával, az Amire nincs bocsánat című könyv szerzőjével készítettek interjút. A téma már kezdetben felkavarta az állóvizet  ugyanis a szerző, urambocsá' teológus létére az egyházon belüli szexuális visszaélésekről írt könyvet. Eddig is követtem már Perintfalvi Ritát a Facebookon, de ez a beszélgetés végképp meggyőzött arról, hogy mennyire hasznos és hiánypótló munkát végez! 


Július 17. - Vasárnap

Ma elkezdtem nézni azokat a YouTube videókat, amikkel jócskán le vagyok maradva. Rögtön néztem két videót Gottschall Esztertől, aki egy Floridában élő jógaoktató, de változatos témákban készít videót. Az egyik arról szólt, miként szerezte meg az amerikai állampolgárságot, a másikban pedig praktikákat ajánl az enyhe szorongásra. Mindkettő jól összeszedett, személyesebb, de informatív videó. 

Szabados Ágnes csatornáján  volt egy beharangozó az új podcastjéről. Nyilván könyves tartalom, így nagyon várom!

Touati Karen csatornáján is találtam nekem való videót, ezúttal egy vegyes ajánló formájában. Ebben aztán tényleg minden van! 


Ennyi lett volna július második hete. Ha tudtok ajánlani valami jó podcastet vagy épp YouTube csatornát, ne tartsátok magatokban! 


Megtalálhattok a Facebookon, a blog oldalán és a csoportjában, a Libellum Kávézóban is, ahol minden könyvkedvelőt szívesen látok! De elérhető vagyok az Instagramon, és a Molyon szintén.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése