2022. július 11., hétfő

Hetelő - 2022. július 4-10.

Nos, a hetem nem alakult fényesen legalábbis a könyvek szempontjából. Ugyanis egyet sem sikerült befejeznem, nem volt akkor a hangulatom az olvasáshoz. De ajánló nélkül így sem maradtok, ugyanis pár cikket, videót és podcastet volt időm olvasni, nézni és hallgatni! 


Július 6. - Szerda

Ma reggel útközben hallgattam meg az Andi kis könyves világa vloggerének podcast beszélgetését. Az adás középpontjában a (civil) tartalomgyártás állt, a beszélgetőpartnere pedig V. Szilvió volt. Róla azt kell tudni, hogy egyrészt az Egy meleg srác olvas blog megálmodója, másrészt pedig magyar mesterszakon végzett, így professzionális oldalról is látja az irodalmi élet mikéntjét. Szerintem sok érdekes dolog került szóba, mint a kritikaírás és a laikusok által írt bejegyzések közötti különbség, vagy épp a recenziós példányok kérdése. Amire még talán kíváncsi lettem volna, van-e még értelme egyáltalán blogot írni, vagy a videós tartalmak visznek mindent. (Sajnos, én az utóbbira "szavazok", de se a podcast, se a videógyártás nem az én műfajom, szóval maradok itt, hiába nem olvassa a kutya se.) 

Az Így neveld a regényedet blog írójának, Kozma Rékának volt egy tűpontos észrevétele az egyes alkotásokkal kapcsolatban, hogy amit a férfi karaktereknél sok esetben fenntartás nélkül elfogadunk valamit, azt a női szereplők sokszor kritizáljuk. Pl.: Egy nő nem fog megverni tíz embert, de egy férfi esetén is kivitelezhetetlen. 


Július 7. - Csütörtök

Mindig kerestem az időt, mikor tudok podcasteket hallgatni, mert sok könyves és egyéb hallgatni való van, ami érdekelt. A munkába való séta lett az áldozat, meg a vonaton is heringparty van a 9 eurós jegynek köszönhetően. Mára a Lakmusz interjúja jutott, amely a "Kopogtat a deepfake – Már a szemünknek sem hihetünk" címet viseli. Izgalmas beszélgetés volt a videók manipulálásának lehetőségeiről, meg miért is fontos, hogy hiteles forrásból tájékozódjunk és ne a kamu híroldalakról meg a szomszéd Rózsi-Józsi által megosztott kétes eredetű anyagokból. 

De majdnem elfelejtettem a Könyvben utazom-ot, Oláh Andrea podcastjét. Itt Wieland Veronikával beszélget A facilitátor című kötetéről, ami már csak azért is érdekes volt, mert fogalmam sem volt, milyen foglalkozást takar. Most már ennyivel is "okosabb" vagyok. 😀

Útközben sikerült végighallgatni a Lírástudókat is, amelyben Grisnik Petra Fehér Boldizsárral beszélgetett. Ennek apropója második könyvének, a Nem nagy ügy-nek megjelenése volt. Na, én még az első  a Vak majom kapcsán figyeltem fel rá, de még nem került sorra.

Ismét jelentkezett egy fontos poszttal az Így neveld a regényedet oldal szerkesztője is. Ezúttal egy jól megalkotott női karaktert mutat be egy konkrét példán keresztül. Ugyan a könyvnek nem én vagyok a célközönsége, de jó látni, hogy nem csak a tinilányból világmegmentővé avanzsált hősök tarolnak.

Aztán pont ma jött meg Orosz Anna Nina, A csütörtöki könyvklub alapítójának legújabb hírlevele, amiben szokás szerint könyveket, cikkeket ajánl. Felfedte a következő, kivételesen két hónapra szóló közös olvasmány címét, ami John Williamstől az Augustus. A legjobb választás, még ókori görög-római lázban égek az első történelem szakos félévem után. 

Végül eljutottam a YouTube újdonságaihoz is. Kevés vloggert követek, aki nem könyves tartalmat gyárt. Az egyikük Touati Karen, elképesztő, hogy nálam tíz évvel fiatalabb, de összeszedettségben 80 évesen se tartanék ott, ahol ő. Most az emberek testhez való viszonyáról csinált egy elgondolkodtató videót  Emily Ratajkowski A testem című könyvéből inspirálódva.


Nos, erre a hétre ennyi fért bele! Ha tudtok valami jó olvasmányt ajánlani, ne tartsátok magatokban! 


Megtalálhattok a Facebookon, a blog oldalán és a csoportjában, a Libellum Kávézóban is, ahol minden könyvkedvelőt szívesen látok! De elérhető vagyok az Instagramon, és a Molyon szintén.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése