2022. augusztus 30., kedd

Hetelő - 2022. augusztus 22-28.

Azt hiszem, ez a hét elég "karcsúra" sikeredett a tartalomfogyasztás szempontjából, mert a podcastek és videók nagy része nem kötött le. De befejeztem egy könyvet, és azért tudok néhány plusz dolgot ajánlani. Jó kérdés, hogy alakulnak majd a továbbiak, mert ez volt az utolsó szabad hetem a félév megkezdése előtt. 



Augusztus 25. - Szerda

A fene nagy aktivitásomat mutatja, hogy csütörtökkel kezdem a hetet. Ma befejeztem Maurice Druon Az elátkozott királyok című könyvsorozatának ötödik részét, a Franciaország nőstényfarkasa-t. Miután elspoilereztem magamnak lényegében az egész szériát azzal, hogy utána olvastam a történelmi háttérnek, ezt a részt vártam a legjobban. IV. (Szép) Fülöpre a regény alapján talán a lánya, Izabella hasonlított leginkább, aki Anglia királynéja volt. Vele már A Vaskirály-ban találkozhattunk, és a többi részben is fel-felbukkant mellékszereplőként, ennek ellenére kizökkentett az olvasásból, félig-meddig Anglia földjén folytatódott a történet. Teljesen más politikai közegbe és intrikák közé kerülünk. A király nyíltan homoszexuális, és a kegyencei befolyása alatt áll, a feleségét pedig semmibe veszi, javaitól megfosztja. Borítékolható, hogy nem túl népszerű uralkodó, így vannak olyan főurak, akik fellázadnak ellene. Ebből indul ki a történet, és lényegében az angol trónért folyik a harc. De száműzetésbe kényszerülnek, így ismét összefonódnak a történetszálak, bár IV. (Szép) Károlynak, a Vaskirály harmadik fiának nem tulajdonít a szerző sem túl nagy jelentőséget. Egyébként ugyanazt tudom leírni pozitívumként, mint a korábbi részeknél: olvasmányok, mégis informatív, ezen sokat dobnak a mellékelt történelmi jegyzetek is. Ami itt nekem kirívó volt, hogy élesen elkülönül a politikai és magánéleti vonal. Ahhoz képest, hogy Izabellát nevezik a francia nőstény farkasnak, itt inkább csak szerelmes, aki a szeretője minden kívánságát teljesíti. Nekem ez érdekes ellentmondás, hogy ennyire gyenge jellem bújna meg ilyen hírnév mögött. Mindazonáltal még mindig fenn tudja tartani az érdeklődésemet a sorozat, továbbra is ajánlani tudom a történelem és a korszak kedvelőinek egyaránt. 

A Könyves Magazin oldalán olvastam egy érdekes cikket arról, hogy elkészítették/elkészítik a Klerb nevű alkalmazást. Általános felhördülést váltott ki, hogy ez egy Tinder lesz könyvmolyoknak, pedig ha végig olvassa valaki az írást, szerepel, hogy barátokat, vagy épp irodalmi eseményeket is lehet majd találni rajta. Speciel én kíváncsi vagyok rá! (A gyengébbek kedvéért nem keresek társat!)


Augusztus 26. - Péntek

Régebben már találkoztam a Szürke Zóna podcastel még egy másik téma kapcsán, de csak most jutottam eszembe. Meg is hallgattam hazafele az adásukat, amelyet a lobotómiáról készítettek. Izgalmas téma, brutális, hogy néhány évtizede azt hitték, hogy az agyba történő vagdosás gyógyítja a mentális problémákat.

Ugyancsak ma olvastam egy érdekes cikket a Quibiten a semmi szociológiájáról. Nem is írok semmit, mert az valami! Viccet félretéve nagyon érdekes feltételezések szerepelnek a cikkben, avagy hogyan határoznak meg bennünket a meg nem tett dolgaink.


Nos, a heti beszámolóm elég kurtára sikerült. Ti mit olvastatok, néztetek vagy hallgattatok? Továbbra is jöhetnek az ajánlók! 


Megtalálhattok a Facebookon, a blog oldalán és a csoportjában, a Libellum Kávézóban is, ahol minden könyvkedvelőt szívesen látok! De elérhető vagyok az Instagramon, és a Molyon szintén.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése