2022. augusztus 2., kedd

Hetelő - 2022. július 25-31.

Annyira nem voltam aktív a múlt héten, mint korábban. De volt időm befejezni két könyvet, és meghallgatni pár podcast epizódot! Íme, az utóbbi időben szokásos heti ajánlóm!


Július 25. - Hétfő 

Megint hétfőre esett egy könyv befejezése, mégpedig Richard Shepherd-től a Holtak vallatója, ami egy neves brit igazságügyi orvosszakértő memoárja. A patológia mindig is érdekelt, majdnem bejutottam egy boncolásra, most már nem mernék rá megesküdni, hogy bírnám a dolgot. Főleg, hogy olvasás közben egyáltalán nem zavar a dolog, mert nem képzelek magam elé sohasem képeket az adott szövegekhez. Dr. Shepherd elsősorban a szakmai életútját mutatja be, a saját munkáján keresztül azonban a patológia fejlődésének mérföldkövei is felismerhetők. Találhatunk itt általánosabb kérdésköröket, de leggyakrabban egy-egy konkrét esetet mutat be a szerző. Ami nagyon szimpatikussá tette, hogy nem csak a szakmai csúcspontokról számolt be, hanem arról is, milyen mély gödörbe került akkor, amikor vizsgálatot folytattak ellene megkérdőjelezve a szakmai kompetenciáját. Emellett nagy vonalakban mesélt a magánéletéről is, milyen hatással volt ez a munka a családja életére, és fordítva, ez utóbbit főleg a gyerekvállalás nehézségeire tekintettel. Egyébként egyáltalán nem vitte túlzásba a "tudományosságot", a laikus olvasónak, mint jómagam is, tökéletesen érthető volt. Plusz a téma komolysága ellenére fellelhető volt a kötetben némi fekete humor, amit én mindig díjazok. Elsősorban a téma iránt érdeklődőknek ajánlom! 


Július 26. - Kedd

Ha már történelmet kezdtem el tanulni, feltétlenül megemlítendő a Heti Válasz podcastje, amiben arról volt szó, mi kovácsol egybe egy népet. Főleg a honfoglaló (és az az előtti) magyarság tekintetében. A beszélgetés résztvevői, B. Szabó János, történész és Bollók Ádám, régész Bíborbanszületett Konstantin államelméleti munkáját elemezték egy teljesen új szempontból, erről és sok másról is szó volt az adásban.

A másik, amit ma hallgattam az a Friderikusz podcast aktuális adása volt, melyben ezúttal Sonnevend Júlia , az Amerikai Egyesült Államokban élő médiakutató beszélt a média hatásairól. Kifejezetten inspiráló beszélgetés volt!


Július 29. - Péntek

Több részletben ugyan, de sikerült meghallgatni Szabados Ági könyves podcastjének második részét, amelyben ezúttal Nyáry Krisztiánnal beszélgetett az 50. születésnapja kapcsán. Ez sokkal jobban felcsigázott, mint az előző rész, ugyanis őt már régóta követem a közösségi médián. Ami talán érdekes viszont, hogy még egyetlen könyvét sem olvastam, de ami késik, nem múlik. 


Július 30. - Szombat 

Ma belelendültem az olvasásba. Kezdésnek befejeztem Maurice Druon Az elátkozott királyok című sorozatának harmadik részét, a Korona és méreg-t. Most már tényleg egyet tudok érteni Martin ajánlásával, hogy ez a valódi trónok harca. Egyre jobban besűrűsödnek és eldurvulnak az események. Sikeresen le is spoilereztem magamnak a cselekményt, mert utána olvastam a Capetingeknek. X. Lajos továbbra is gyengekezű, arrogáns uralkodó maradt, ezen még az új hitvestársa, Klemencia sem tudott segíteni. Egyébként szinte ugyanazt tudom írni, mint az előzőnél, de ebben sokkal jobban pörögtek az események, így nem untam a politikai vonatkozású részeket sem. Bejött, amire az előző kötetnél már utaltam. Megmaradt néhány állandó szereplő, akik laza szálakkal, de összekötik az egyes részeket, így akarva-akaratlanul is részt vállalnak a francia királyi család  szövevényes történetében. Gyanítom nagyobbrészt fiktív karakterek, de ez semmit nem ront az élményen. Továbbra is ajánlom a sorozatot, persze folytatom a következő résszel! 

Olvasást tekintve egy érdekes "kísérletbe" kezdtem. Az ötletet Hails-től, a Book of Hails YouTube csatorna videósától "loptam". Rém egyszerű, belekezdek több könyvbe, amikben igyekszem azonos számú fejezettel haladni, határidő nélkül, persze, ha egy történet nagyon leköt, nem fogom félredobni. Amúgy 2-3 könyvnél ritkán olvasok többet egyszerre, de most ideje kipróbálni! 


Ennyi volt július utolsó hete. Továbbra is várom az ajánlásaitokat, legyen az akár könyv, podcast, vagy YouTube csatorna! 


Megtalálhattok a Facebookon, a blog oldalán és a csoportjában, a Libellum Kávézóban is, ahol minden könyvkedvelőt szívesen látok! De elérhető vagyok az Instagramon, és a Molyon szintén.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése