2022. április 9., szombat

Hetelő - KW 13.

Így a második Hetelő bejegyzést kezdve rájöttem, hogy nekem ez nekem egy ideig tökéletesen megfelel. Talán visszatérőben van a blogolás közbeni flow érzés, és ti is kaptok egy zanzásított ajánlót hétről hétre!


Viszont azt le kell szögeznem már az elején, hogy nem mindegyik bejegyzés lesz bő lére eresztve. Ez főképp annak köszönhető, hogy egy hónapra sűrítettem az összes egyetemi beadandómat – munka mellett persze. Ráadásul a hétvége is elúszott ilyen-olyan programok miatt. Ettől függetlenül azért volt valamennyi időm olvasni munkahelyi szünetekben vagy épp a vonaton utazva. A múlt héten azonban egyetlen könyvet sem sikerült befejeznem, csak folytatnom. Körülbelül 340 oldalt "fogyasztottam el". Haladtam Stephen King Blaze című regényével. Ez a viszonylag korai, Richard Bachman álnéven született írásai közül való. Nem lesz a legkiemelkedőbb King-élményem, de ismét egy elgondolkodtató történetet kaptam. Nem is merülök bele jobban, mert a feléhez közeledve néhány gondolatot írtam már róla az Instagramon. Csakugyan megkezdett könyv Irvin D. Yalom-tól az Amikor Nietzsche sírt. Az biztos, hogy a filozófia sosem volt az én terepem, sokszor túl elvont dolgokat fogalmaz meg a maga kacifántos módján. Nincs ez másként ezzel a regénnyel sem, alig 100 oldal van hátra, de még mindig nem tudom, mire akar kilyukadni. De kétségtelenül izgalmas bepillantani a pszichológia tudományának hajnalába. Nietzsche ugyanis megmagyarázhatatlan tünetekkel küszködik, amelyet Breuer doktor a gyógyszerek mellett sajátos módon próbál kezelni. Persze a végére azt se tudjuk, ki kit gyógyít valójában. Kifejezetten kíváncsi vagyok, mi lesz a konklúzió. A harmadik még mindig Hemingway novelláskötete, A mi időnkben. Sajnos egyéb elfoglaltságok miatt lemaradtam Keresztes Balázs zoom-os kibeszélőjéről, pedig szükségem lett volna rá. Nem igazán tudom hova tenni ezeket a rövid történeteket. Hemingway regényeihez képest semmit sem mozdítanak meg bennem. Lehet mélyebbre kell ásnom az irodalomtudományban ahhoz, hogy megértsem ezek jelentőségét. 

Nem nagyon volt időm a héten a neten böngészni sem, de azért találtam egyéb olvasnivalót is. Az egyik Orosz Anna műfordító legújabb hírlevele, amely leginkább a kortárs szépirodalom szerelmeseinek tartogat csemegéket. Nekem speciel óriási hiányosságaim vannak ebben a műfajban, így azonnal fel is iratkoztam, ezt itt ti is megtehetitek. Egyébként a hírlevél megálmodója elindította a saját könyvklubját is, amit szintén megtaláltok itt. A következő hónapban lehet én is csatlakozni fogok hozzá! Szintén elolvastam két cikket a Könyvesmagazin oldalán. Még márciusban készítettek egy interjút Orvos-Tóth Noémivel az ukrán háború és a legújabb könyve összefüggésében. A Szabad akarat nekem is itt várakozik már a polcon, hamarosan sort kerítek rá. Különösképpen érdekel a pénzhez való viszony elemzése. A másik írás az oldalon egy kritika Joe Hill Fekete telefon című novellás kötetéről. Friss felfedezettem a Litera. Itt a hét prózájaként leközöltek egy részletet Robert Merle Mesterségem a halál-ából. Többször olvastam már ezt a zseniális regényt, így csak javasolni tudom, hogy nézzetek bele ebbe a szösszenetbe. Szintén itt készítettek egy interjút Jakobovits Kitti pszichológus, irodalomterapeutával, akinek tavaly jelent meg a témában könyve, az Irodalomterápia. Amennyire "hallom", inkább szakmai megközelítésű, de egyáltalán nem tántorított el a dolog. Főleg, hogy már ez is a könyvtáram részét képezi. 

Ismét rábukkantam pár érdekes vizuális tartalomra. Megnéztem Keresztes Balázs, a Négy Fal Között Olvasókör YouTube csatorna vloggerének videóját Bram Stoker Drakulájáról, amelyben Hlavacska Andrással, a mű szakértőjével beszélget. Kiváltképp azért érdekelt, mert nemrég olvastam el a Drakula teljes (jelentek meg rövidített verziók is!) változatát. Nem mondanám, hogy túl mozgalmas, de hangulatos. Megnéztem Szabados Ágnes csatornáján a Mutasd a könyvespolcod! legújabb részét, amelyben ezúttal Wossala Rozinához látogatott. Nos, látszik, nem nézek tv-t és a gasztronómia egyáltalán nem érdekel, fogalmam sem volt róla, hogy kicsoda. Ennek ellenére lenyűgözött a személyisége, még a kivételes szakácskönyv gyűjteménye is. Megnéztem még Dóri, az Ülj le mellém vloggerének videóját a Műfajszédelgő könyvklubról. Minden hónapban más műfajú kötet kerül porondra, áprilisban a Fahrenheit 451. A sorozatozást se hagytam ki a szórásból, folytattam a "retrózást" a Pacific Blue-val. Munka utáni levezetésnek tökéletes! Eljutottam a harmadik évadig, itt már bonyolódnak az ügyek, és több részeken átívelő szálat kapunk. Viszont ha jól emlékszem, itt kezd el lecserélődni a szereplőgárda, ami kétlem, hogy bármilyen sorozatnak jót tenne. 


Nos, ennyi fért bele a hétbe! Remélem tetszett nektek ez a kis összefoglaló! Nektek hogy telt a hét?



Megtalálhattok a Facebookon, a blog oldalán és a csoportjában, a Libellum Kávézóban is, ahol minden könyvkedvelőt szívesen látok! De elérhető vagyok az Instagramon, és a Molyon szintén. Nemrég indult két kihívásom a "Fogadj örökbe egy írót!" és a "Könyves" könyvek , de emellett belevágtam a valószínűleg több évig elhúzódó Plakátprojektbe, ha van kedvetek, csatlakozzatok! 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése